2009. november 19., csütörtök

Korosztályos probléma

No nem a közkeletűen "GENERATION GAP"-nek nevezett gondot kívánom boncolgatni az alábbiakban, inkább arra próbálok utalni, hogy milyen gondot okoz néha egy-egy sirályfaj beazonoítása. A helyes azonosítás alapja pedig a jó korhatározás. A mai napon reggel mintegy háromnegyed órám maradt, hogy valami értékelhetőt "szedjek össze" a szeméttelepen. A következőket sikerült "guberálni":
Első teles sárgalábú sirály (Larus michahellis):

Második teles sárgalábú sirály:
3. teles sárgalábú sirály:


És egy öreg téli ruhás (ugyancsak michahellis):

Most jut eszembe, hogy ma már a guberálókat sem guberálóknak nevezi a hivatalos szakma, hanem szelektív utóválogatóknak. Így még inkább rokon szakmát űzök, hiszen a ma fotózott sirályokat csak az otthoni átvizsgálás során tudtam tüzetesebben szemügyre venni. Akkor derült ki, hogy a legfontosabb korosztályokat a most leggyakoribb nagysirályból (Larus michahellis) mind sikerült megörökítenem.

Ja igen: a legutóbb látott, fogságba esett sirályt már nem találtam ugyanott. Vagy predátorra akadt, vagy - amiben bízom - sikerült megszabadulnia a kolonctól.

Bizonyára nagyon sokan kíváncsian várták, hogy lesz-e lottónyereményem. (A péntek tizenharmadikán megtett szelvényen). Nos, bármilyen meglepő, nyertem. Hogy akkor miért nem valami egzotikusabb helyről szólt a jelen bejegyzés, ahogy azt ígértem?

Én igyekeztem, de a kettesre kifizetett 1500 forintból csak erre futotta. No, majd legközelebb:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése