2010. július 3., szombat

Lessátras próbálkozások


Ma harmadjára próbálkoztam lessátorból fotózni a sirályokat, reménykedve valamilyen ritkaságban. Újból előkerült egy szerecsensirály, de sajnos nem volt olyan bizalmas, mint a fiatal dankák. Őt sem sokáig fotózhattam, mert megjelent egy hatalmas hőlégballon - úgy látszik, lessátras fotózásaimon kísértenek ezek a repülő alkalmatosságok - és hamar odébbálltak a sirályok.

Ez a sárgalábú sirály bőszen keresgélt a vízben. Itt a szeméttelep mellett bármi előkerülne a vízből, nem csodálkoznék... Ezen a zsákmányon viszont mégis meglepődtem:



Igen: egy hangszóró! Utoljára a klasszikus Egri János műsorában láttam valakit hangszórót nyerni ("Lehet egy kérdéssel több?", de ott nem vízből kellett kihalászni a jutalmat...


A fiatal dankákat már emberibb (sirályabb) távolságról lehetett fényképezni:


Ez a példány a sok barna színnel a fején igencsak meglepő volt a többi, "szokványos" színezetű sirályhoz képest. Csupán azért mellékelltem a fenti fotót, hogy össze lehessen őket hasonlítani:


Miután kiszálltam a sátorból, néhány nagyobb sirály is berepült fölém. Az alábbi példány okozott egy kis fejtörést. Felmerült bennem a fiatal heringsirály lehetősége is, de aztán addig-addig nézegettem, hogy mégiscsak a sárgalábú mellett tettem le a voksomat. Később Daróczi Szilárd és Barkóczi Csaba is megerősítettek ebben, köszönet a segítségért nekik innen is! 
Ezen a képen a határozott gonys a legjobb bélyeg, ez mindenképpen a michahellis irányába dönt, valamint a szárny világos tükre sem jellemző a heringre:


Ugyanaz a példány, érdekes, hogy ebből a szögből a csőr mennyivel jelentéktelenebbnek tűnik, egészen "heringes": (Tanulságos!)


Talán ezt a képet nézegettem legtovább, mert bár tudtam, hogy ugyanaz a példány ez is, az összbenyomás alapján ez tűnt "legheringesebbnek". De figyelmesen szemlélve ezen is találunk a sárgalábúra jellemző bélyegeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése