2011. június 8., szerda

Három napi Márokpapi

Miután a bocskaikerti csapat megnyerte a Zöld Szemfüles természetvédelmi vetélkedőt, részt vehetett a három napos döntőn, Márokpapiban. A beregi faluban és környékén tett kirándulások során persze próbáltam fotózni a természet szépségeit is. Ezt az erdei békát a Csiperke Erdei Iskola táborában kaptam lencsevégre. 
Ez a vöröshasú unka is "helybe jött". A táborban kialakított tavacska állandó lakója, akárcsak
ez a "zöld béka". (Hogy ez most kecskebéka vagy nagy tavi béka, azt mondják meg a szakértők!)
Ugyanebben a tavacskában virágkákát is láthattunk. 
Ez az egyébként nem ritka vízinövényünk közelről is elég mutatós:
Ha meg közelebbi látogatója is akad, akkor kifejezetten érdekes virág:
A fenti rovarnak még utánanézek, hogy mi lehetett, bár nem könnyű az ízeltlábúak határozása. A lepkéké sem, bár majdnem biztos vagyok abban, hogy ez itt egy kis szénalepke:

A tanösvényen tett sétánk során - az "E-missziós" Szőke Zsuzsa szakszerű vezetésével - olyan növényekkel is megismerkedtünk, mint a réti iszalag: (A virág vendége még további határozást igényel.)

A  mérges dajkapók otthonát nem érdemes háborgatni. 
A parlagi gyepűrózsa már kevésbé veszélyes:
A tanösvényen tett túra során többször is találkoztunk a bakfű virágaival:
Ezt a szegfűfajt meg Márokpapi egyik különleges értékében, a 100 hektárt is meghaladó sziki kocsordmezőben találtam. (Mezei szegfű?)
Útközben még egy pókóvodára is bukkantam: 
Éjszaka, miközben a gyerekek még a munkafüzet feladataival küzdöttek, az udvari lámpafény temérdek rovart csalogatott a táborba. Rájöttem, hogy vakuval, makrózva egész jó képeket lehet róluk készíteni. Persze a határozás a legtöbb faj esetében még így is várat magára, amit tudok (vagy sejtek), azt ide írom. 
Pl. ez talán az erdei csótány egy példánya:
Erről a lepkéről még lövésem sincs:-((
Ez azonban minden bizonnyal a négypettyes zuzmószövő lehetett:
Korábban már az alábbi rovarral is találkoztam. Ez a fehér tollasmoly:






Másnap reggel még néhány nappali lepkével is sikerült találkozni. 
Itt van például egy rókalepke:

Itt pedig egy másik faj. Talán valamelyik gyöngyházlepke?

És a kis tóba betelepített kolokán (más néven kutyaherélő sás) virágát is érdemesnek tartottam a megörökítésre...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése