2011. május 15., vasárnap

Városrét, Szikgát, Citromsziget

Néhány hete nem jártam már a Városréten és a TKM-tározónál. A legnagyobb újdonság talán az volt, hogy közel négy év után végre megjavították a kút gémjét, így a jövőben újra készülhetnek jó tájképek a Városréten. 
A mai borongós égbolt előtt inkább csak kísérleteztem:
A tározón csak egy bütykös hattyú, egy kendermagos réce-pár meg néhány cigányréce mutatkozott. Ennél azért többre számítottam, visszafelé legalább megpillanthattam (a Városréten) az első kis őrgébicset is. Az eső lába is folyamatosan "lógott" így aztán nem mertem megkockáztatni, hogy a tározó északi felét is bejárom. Ehelyett Debrecenben a szeméttelep melletti vízállásra néztem rá hazafelé menet. Itt láttam öt fattyúszerkőt (ezzel a fajjal egyébként már a TKM-tározón is találkoztam ma), illetve három pár gólyatöcsöt:
Érdekes módon sirályok sincsenek nagy számban. Egy példány a kevés "nagysirályból":

És egy "idilli" állapot. Fokozottan védett madarak életképe:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése