2011. június 17., péntek

Teljes útvonal

Régóta tervezem, hogy a teljes Tócó-Kösely menti tározót bejárom és felmérem annak madárvilágát. Ez a lehetőség ma jött el. Reggel 5 óra után néhány perccel már a helyszínen is voltam. A vizeken viszonylag kevés madár mutatkozott. Egy búbos vöcsök családot azért hamar sikerült találnom:
A récékből szinte leggyakoribb faj a cigányréce volt, ami több mint örömteli!
Néhány hete Gyüre Peti már jelezte, hogy hat fiókája van a bütykös hattyúknak.
 Most végre őket is láthattam:
A virágkákás, zöldmoszatos (békanyálas) vízfelület tájképileg is elég tetszetős. 
Legalábbis én érdemesnek tartottam megörökíteni:

A régi gátőrház környékén több sakktáblalepke is repkedett. Leszállva ő is alkalmas modellnek bizonyult.
Fattyúszerkő több is mutatkozott a tározón, de a gátőrháztól délre két kormos szerkő is előkerült. Autofókusz híján nem volt egyszerű a fotózásuk, egyetlen lehetőségem az volt, hogy minél több képet készítek a fokozottan védett madarakról, és reménykedem, hogy akad majd közöttük egy-két éles is. 
Nos, a módszer azért nem tökéletes, ezek lettek a legjobb felvételek:

Még nem akarom elkiabálni, de van remény idén a bütykös ásóludak újabb költésére is. Egy elég izgatott tojóval való találkozás legalábbis erre enged következtetni. Jövő héten mindenképpen ellenőrzöm az adatot.

A már Szepes határába eső réten egy őzbakkal is összefutottam. Nem sokáig fotózhattam, de ezúttal érdekes (és éles) képet sikerült készítenem az óvatos állatról:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése