2010. június 18., péntek

Kakukkos félóra

Azért félóra, mert csak annyi időm volt. Tulajdonképpen boltba indultam, de hattól fél hétig azért kihasználtam a napsütés kínálta lehetőségeket. Természetesen sirályokra pályáztam, hiszen alig két napja ismét láttak a szeméttelep melletti vízálláson világoshátú heringsirályt meg szerecsensirályokat is. Nekem - mint az alábbiakból kitűnik - nemcsak félórát, hanem félsikert is hozott a mai nap.
Kakukk szinte mindenhol látható és hallható, ám ritkán sikerül lencsevégre kapni. Az alábbi példány sem volt útl közel, hiszen a Tócó túlsó ágán gubbasztott, de azért sikerült megörökítenem: 
Sőt: azt is sikerült elcsípni, amint egy jó szőrös hernyót - vajon melyik fajt? - gyűrt éppen befelé. 
Sajnos kissé takarásban készült a kép:


Még a vízálláshoz sem értem, máris hallottam a levegőből a szerecsensirályok hangját. Megpillantani azonban nem sikerült őket, pedig legalább kettő szólt folyamatosan. A szokásos úsztatójukhoz érve vagy száz sirályt találtam a vízen, érdekesség, hogy mindössze egyetlen "nagysirály" volt köztük. A növényzet takarásában nem volt könnyű fotózni a dankákat sem, de azért igyekeztem, mert reméltem, hogy a tömegből később ki tudok szúrni majd szerencsent is. 7X-es nagyítású kézitávcsövemmel erre kevés esélyem volt a terepen. És a fotókat elemezve végül rám mosolygott a szerecsen:-):

(Olyan fotó is készült, amin mindkét példány látszik, ám ezek minősége csak a dokumentum kategóriájába sorolható.) Míg a sirályokkal bíbelődtem, az itt költő gólyatöcsök közül két példány folyamatos és hangos risztással próbált más irányba terelni. Valószínűleg már kikelhettek a fiókák  - amelyektől egyébként fenn a betonplatón állva amúgy is meglehetősen messze lehettem - mert korábban ekkora sivalkodást nem rendeztek az öregek.
A sokszori körberepülésnek persze egy újabb fotó lett a következménye:
 (Pedig lassan a leggyakrabban fotózott madár lesz a gólyatöcs a gyűjteményemben...)

Végül álljon itt egy kép magáról az élőhelyről is. A sötéten borongós égbolt remek hangulatot adott a fotónak és a természetesnek egyébként aligha nevezhető biotópnak is:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése