2011. november 4., péntek

Sirályhatározásban

Ezúttal délután pillanthattam rá a már sok érdekességet biztosított vízállásra. Természetesen a fő cél most is a sirályok megfigyelése és lehetőség szerinti fotózása lett volna, sajnos kevés sikerrel. Mint nem először mostanában, a madarak viszonylag hamar felrebbentek a vízről és szétszóródtak a környéken. Ráadásul nem volt nálam teleszkóp, így jobbára csak a teleobjektív lencséjére támaszkodhattam. (Bíztam abban, hogy a fotózott madarak között - ha máskor nem - az otthoni átvizsgálás során majd feltűnik valami ritkaság.) Nem így történt. Az alábbi képen is csak a szokásos fajok mutatkoztak:-)
Még mindig volt vagy tíz sárszalonka, sajnos nem olyan közel, mint a múltkori alkalommal.

Egész közel hozzám a gyékényeken mezei verebek foglalatoskodtak. Sajnos ők is hamar felrebbentek, pedig a távolság és a fényviszony is ideális lett volna egy jó fotóhoz:-((

Egy-egy röpképpel próbálkoztam csak...
... majd megközelítettem a szántóra leszállt sirályokat. 
Az alábbi képen a sárgalábúaktól balra valószínűleg egy heringsirályt kaptam lencsevégre.
 (Köszönet Papp Gábornak, aki "kiszúrta" mindezt.) Érdekes, hogy a madár termetre menyire hasonló a tőle jobbra ácsorgó sárgalábúhoz. Ez azért nem tipikus!
Még egy- még rosszabb minőségű - kép:
A szennyvíztisztító műtárgyain is ácsorogtak madarak. Sajnos ez sem volt túl közel, de a madarak változatosságának érzékeltetésére azért készült kép innen is:

Végül már csak a lemenő nap színei és fényei hoztak némi
 fotósélményt a délutánba, amitől azért egy kicsit többet vártam... 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése