2012. február 12., vasárnap

Nyusziboksz és az év madara

Minden télen elhatározom, hogy hósármányokat, téli kenderikéket keresek a környékbeli szikeseken. Ezúttal sem jártam igazán sikerrel. A sárándi határba látogattam el, egy kis tengelic csapat kivételével sajnos nem mozgott más madár a gyepen. A hó pedig néha csizmaszáron felül ért, így haladni sem volt könnyű. 
A hófúvás okozta kompozíciók azonban szépek voltak:
A legelő melletti fasoron zöld küllőt, fekete harkályt, süvöltőket is láttam, de az igazi látnivaló a szomszédos szántón várt.
Két mezei nyúl bokszolt - sajnos csak elég távolról figyelhettem meg őket:


Visszafelé ránéztem még a Vértesi úti Tócó szakaszra. Elég sok egerészölyv üldögélt az út menti fákon.
 A kocsiból így sikerült megörökíteni az év madarát:



A Tócó itt nincs befagyva, tőkés récék, csörgő récék és egy szürke gém volt a legfeltűnőbb. Legközelebb érdemes lesz alaposabban is széjjelnézni a környéken...

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó a bokszolós nyuszis kép :)
    Az első madaras kép is nagyon komoly.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Kár, hogy nem sikerült közelebbről fotóznom. Mármint a nyulakat, az egerészölyv távolsága rendben volt:-)

    VálaszTörlés
  3. Egerészölyv felénk is sok akad, de ilyen közelségből még nem sikerült megfigyelnünk őket. Fantasztikus fotók. NA a nyuszik....azokról nem is szólva.

    VálaszTörlés