2009. március 15., vasárnap

Tavaszi vizeken

Egy hét influenza okozta kényszerpihenő után végre kimozdulhattam.
Napsütéses időt jósoltak és ezúttal be is jött: Gyönyörű tavaszi időben kerestem fel a sárándi határt. A dűlőutakon még most sem érdemes autózni, így aztán ismét jót gyalogoltam. A Városréten rögtön egy bölömbika szólt, majd a gledícsiákon örvös galambokat is láttam. Nagy csapat lilik is átrepült felettem, a piroslábú cankók hangja pedig igazi tavaszi hangulatot varázsolt körém. Hát még a víztározó: nádi sármányok fújták rövidke éneküket, a vízen meg nyolc récefaj képviselői kerültek rövid idő alatt elő. (tőkés-, csörgő-, böjti-, kanalas-, barát- és fütyülő récék, de egy hím kerce és három cigányréce is volt.)
Két viharsirály és két danka (jól látszik a méretbeli különbség)
A tavakon ugyan libák nem voltak, de a tározótól nyugatra, a vetésen egész közel leszállt egy csapat lilik, hozzájuk még 5 nyári lúd is csatlakozott. Remek fények voltak, így aztán bátran kísérletezhettem a fotózással. Csak a tározó felét jártam be, a betonhídig gyalogoltam. Mivel már majd' egy óra járásra voltam a kocsitól az idő pedig vészesen fogyott, visszafordultam. Abban bíztam, hogy Mikepércs felől talán autóval is eljuthatok a gátőrházig. Tévedtem... Itt is nagy sár fogadott, elakadni pedig sem időm, sem kedvem nem volt. Inkább tettem egy rövid kitérőt a Vértesi út felé. Itt jókora csapat sirály repkedett a szeméttelep környékén. A mellékelt képeken jól összevethetők a dankák és a viharsirályok közti különbség, de a különböző korú egyedek bélyegei is jól látszanak. Ugyanitt két szürke gém is rám repült.
Egy öreg és egy immatur viharsirály.

Nyári ludak - ők sajnos nem költenek a tározón

Nagy lilikek a vetésen...



.... és a levegőben

Kár, hogy nem tudtam bejárni a tórendszer északi felét, de így sem bántam meg semmit.
38 madárfaj megfigyelésével gazdagodtam és talán még a fotók is érdekesek lettek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése