2010. július 19., hétfő

Sirályok és cankók

Reggel elmentem a boltba. Aki rendszeres blogolvasóm, az tudja, hogy akkor valószínűleg a szeméttelep melletti sirályokra is ránéztem. (Tényleg: olvassa még valaki ezt a blogot??!)
A vízálláson csak vagy kéttucatnyi sirály tartózkodott, de a szeméttelep irányából nagy volt a jövés-menés. Legalább ezer sárgalábú sirály volt a területen, érdekes módon a vízállásra főleg a fiatal példányok repültek be. 
Szerintem az alábbi röpkép nem sikerült rosszul:

Ez a "puffadt" fejű és kissé deformált csőrű sirály valószínűleg egy öreg sztyeppi, de ha van más vélemény, akkor szívesen fogadom a cáfolatot is:


Sajnos ritkább sirályfaj nem került ma elém, az idő meg vészesen fogyott, így elindultam visszafelé a kocsihoz. A Tócóban újabb meglepetés várt. No nem a faj maga, hiszen erdei cankókat egész évben lehet itt látni, pusztán az a tény, hogy az általában rendkívül éber madár nem vett egyből észre, így aztán alapos "hát-tanulmányt" lehetett készíteni róla. A sárgás pettyezés miatt valószínűleg egy fiatal egyed lehetett ez a madár:


Sőt: néhány az épp zsákmányát tartó erdei cankót még profilból is megörökíthettem:


Nem sokáig vállata a modell szerepét, sajnos az alábbi billegetőcankó sem. Ami miatt a nem teljesen éles kép mégis ide kívánkozik, az a madár korának köszönhető: 
A szárny mintázata egyértelműen mutatja, hogy ez is egy fiatal példány.

Szóval megérte ez a félórás kitérő ma is!

3 megjegyzés:

  1. Igen, tényleg megérte a félórás kitérőt. Köszi a fotókat.
    (Ja, és biztosan sokan olvassák még a blogot, úgyhogy várunk még hasonló érdekes bejegyzéseket.)

    VálaszTörlés
  2. Köszi!

    Azért jó érzés, hogy nemcsak magamnak írok:-)

    Üdv: Csaba

    VálaszTörlés
  3. Valóban egy kis szerencse is szükséges néha a fotózáshoz.Nagyon jól meg lehet figyelni a képeden a toll mintázatát.Szerintem is olvassák a blogod!
    Üdv.HCS

    VálaszTörlés