2009. augusztus 31., hétfő

Hosszú, méla lesben...

A múltkori balsikerű lesfotózás óta tervezem, hogy amint lehet, újra próbálkozom. Ma jött el a várva várt nap. Már 4 óra után el tudtam indulni otthonról, így a vártnál még sötétebb is volt mikor a leskunyhóhoz értem. (Legalábbis kissé botorkálnom kellett.) Sikerült rendkívül kényelmetlenre és kicsire építenem a leshelyet, ezt most is meg kellett állapítanom. Szerencsére most semmi nem zavart, alig győztem kivárni, hogy jó fények legyenek. Persze már csak néhány nagy kócsag mozgott, egyikük ismét vállalta a "modellkedést". Vagy nyolc-tíz szürke gém volt a tavon, de nem nagyon akaródzott halászniuk. Valószínűleg kevés már a táplálék is, mert nem nagyon láttam őket zsákmányt szerezni. Sikerült viszont egy hínárt kifogó példányt megörökíteni: 1. kép:
2. kép:


3. kép:
Hogy aztán mihez kezdett a szürke gém a növénnyel, azt már nem láttam. Gondolom, nem lett vegetáriánus...
Szép élmény volt még egy füstös cankó felrebbenése. Talán vlaamit a fotó is visszaad a látványból.



Nem sokkal később ez az imm. hattyú is betévedt a tóra. Az iszapban gázolt, majd úszni próbált - kevés sikerrel. Azért végül csak sikerült jobb vizekre eveznie...


A leshelyről kikecmeregve és elzsibbadva még egy órát madarászhattam. Itt is előkerültek sarlós partfutók (3), valamint parti lilék is. Egy apró partfutó is mozgott közöttük, az egyik zsilpnél pedig függőcinegék örvendeztettek meg. Hamar elröpül ám az idő ilyenkor!!!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése