2010. március 25., csütörtök

Az első gólyatöcs

A szeméttelep melletti vízálláson ma sem nagyon találtam sirályokat. Mégsem volt haszontalan az ide vezető utam: megpillanthattam az első gólyatöcsöt!

Még két daru is tiszteletét tette fölöttem, azóta megtudtam - ahogy már sejtettem - hogy Szepes alatt ismét nagy csapatok tartózkodnak mostanában. Érdemes lenne rájuk nézni! Ez a két madár is bizonyára a szepesi madarak közül kóborolt ide!


A sirályok zöme már egyértelműen danka, az összlétszámuk 3-4000 példány lehet. Pontos becslés nehéz, mert a szeméttelep mellett már inkább a szántóföldeken szétszóródva "tömörülnek". Csapataikban persze viharsirály is akad még, de már jóval kevésbé jellemző, mint akár egy héttel ezelőtt. Nagy termetű sirályt pedig (sárgalábút vagy sztyeppit) pedig ma egyáltalán nem figyeltem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése