2010. március 30., kedd

Bátraké a szerecsen

A mai napon végre összeakadtam a szerecsensirállyal! Sőt, miközben az alább látható példányt fotóztam, közben egy másiknak a hangját is hallottam. Így aztán két példányt is feljegyezhettem a szép madárból.

A történet: Miután véginéztem a vízen lévő, nem túl népes sirálycsapatot, azok pedig kisvártatva felrebbentek, már azt hittem, nem lesz szerencsém. A vízálláson ugyan volt egy gólyatöcs, de ritkább sirályra - ekkor még -nem bukkantam. Sétáltam vissza a kocsihoz, és már majdnem a műuton voltam, amikor dél felől "rám repült" egy szerecsensirály! Közben végig hallatta a hangját, én meg fotózni próbáltam. Így nemcsak megfigyeltem, hanem dokumentálhattam is a madarat. Sőt, még Sorosi Peti cimborám is elcsípte - a fiával együtt - a madarat. Ők ugyanis éppen Szepesre igyekeztek és mikor észrevettek, megálltak. A szerecsensirály még akkor is szólt a levegőben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése