2010. március 2., kedd

Újra sirályok

Jó ideig hiába kerestem a sirályokat, még december közepe táján elhagyták a szeméttelepet. Most, hogy már felolvadtak a vizek, már mindig várom, hogy felbukkannak a csapataik és tovább gyakorolhatom a sirályhatározás cseppet sem egyszerű menetét. A hétvégén már a Tócóvölgy állomás fölött is láttam keringő sirályokat, így joggal reménykedtem, hogy a szeméttelep környékét újra meglepték. Tegnap azonban nem mertem munka előtt erre kanyarodni - a kocsi motorja meglehetősen furcsa hangokat adott ki magából... Ma még a napsütés is ideális volt a fotózáshoz, úgy tűnt, hogy az autóval sem lesz gond, így adtam egy félórát magamnak. Először egy nádi sármány került szem elé:
A vízállásról épp akkor rebbentek fel a sirályok, amikor odaértem. Így csak röpképekkel próbálkoztam.
Itt van például ez az immatur viharsirály:
Ez pedig egy öreg példány:

Voltak nagy sirályok is! Ez a sárgalábú
Ismét egy másodéves viharsirály:
Egy öreg, de még kiszínezetlen csuklyájú dankasirály:
És még egy "nagy":
(Mindkettőt sztyeppinek gondolom a sötét szem és a viszonylag egyenes, hosszú csőr alapján.)
Miután kifotóztam magam, beültem az autóba, indítottam...
.. és semmi. Nem indult! Gyanítottam, hogy az önindítóval lesz gond, de azt nem sejtettem, hogy épp ma hagy majd cserben a kocsi. Majd egy félóra múlva mégis sikerült, ígaz, a vonatot így már rendesen lekéstem....

2 megjegyzés:

  1. Szép fotók lettek, látom megint témánál vagy :). Szombaton a Hotel Nagyerdő tetejéről figyeltem meg egy 112-es vegyes sirálycsapatot, Debrecen felett kószáltak.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Köszi!
    Még a szöveget nem volt időm megírni hozzá. Sajnos hamar felrebbentek a sirályok, de legalább 2000 példány verődött ösze a szeméttelep környékén.

    Üdv: Csaba

    VálaszTörlés