2010. április 28., szerda

Jó helyen, jó időben

A fenti cím jól összegzi a mai villámlátogatásomat a szeméttelep melletti vízállásnál. Még 30 percem sem volt, de gondoltam, megpróbálom. A reggeli napsütés után teljesen beborult az ég, sőt, mire a helyszínre értem, már az eső is csapkodni kezdett. Szerencsére nem sokáig. A fű az esők után magasra nőtt, mégis a mostanában jól bevált nyugati ág mellett közelítettem a vízálláshoz. Rögtön feltűnt, hogy nőtt a sirályok száma, és sok a nagytestű is köztük. Hamar egy "jó" (al)fajra bukkantam: Első látásra heringsirálynak tűnt, de jóval világosabb a háta a fuscus-nál. Tavaly decemberben már volt szerencsém a madárhoz, amit a nomenclatúra "világoshátú heringsirálynak" aposztrofál.  Sikerült a borult időben, majd később a félellenfényben is megörökítenem a ritkaságot. 
Később kiderült, hogy jól határoztam meg a madarat, ami a sötét csőrhegy, a barnás tollazat és a farokvégen látható barnás foltok miatt valószínűleg harmadéves volt.:
Érdekes, hogy eltérő fényviszonyok mellett sötétebb árnyalatúnak látszik a madár háta. Sötétebbnek, de mégsem feketének, mint a fuscus esetében!
Az alábbi képen még egyértelműbb a dolog, ráadásul a danka méretével is összehasonlítható a madár:

Nem sok reménnyel vágtam neki a ma reggelnek, de végül mégis jól döntöttem, amikor útba ejtettem a vízállást, ami már eddig is sok meglepetéssel szolgált! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése