2010. szeptember 25., szombat

Dankák röpte

Sajnos ma reggel csak egy bő félórám volt, de úgy döntöttem, hogy a ragyogó napsütésben ezt az időt is kihasználom, így ránéztem a szeméttelep melletti vízállásra. Most is volt nagy kócsag, ami azért Debrecen belterületén még mindig feljegyzésre érdemes adat, de akadt szürke gém is, ráadásul egyszerre három példány. 

Rengeteg dankasirály volt, a Tócó keleti ága mellett található betonplatóról viszonylag nyugodtan fényképezhettem őket, ahogy a levegőből le- lecsapnak valamilyen zsákmány (valószínűleg rovar) reményében:
Egy furcsa színezetű példányt is felfedeztem köztük, de természetesen ez is danka volt:
Más sirály nem is nagyon volt a területen, sárgalábúból is legfeljebb ha egy tucatot figyeltem meg és kizárólag fiatalokat. Egy egészen nagy termetű példányt is láttam távolról, már-már reménykedtem, hogy esetleg egy dolmányos sirállyal hoz össze a sors, de nem volt szerencsém. A madár hamar eltűnt, a messziről készült dokumentumképek pedig otthon sem győztek meg arról, hogy nem csupán egy termetesebb sárgalábúval találkoztam. Hasonlóan peches voltam egy távoli ragadozóval is, amelyet csak rövid ideig láttam, messziről és a dokumentálásra ellőtt képek sem mondtak később túl sokat. (Pusztai ölyvre gyanakodtam, de ez az adat sem kerül be az archívumba:-(
Amikor már visszafelé ballagtam a kocsihoz, még egy negyedik szürke gém is előkerült, róla sikerült egy röpképet is készíteni:.)
Később Dorka születésnapján a családdal az állatkertbe látogattunk. Itt a bemutatott egzotikus állatokon kívül a nyáriorgonán szívogató kacsafarkú szender is izgalmat jelentett. Remélem, egyszer jobban is megfotózhatom ezt az érdekes rovarfajt, amit már nem egyszer kolibrinak néztek hazánkban. (Emlékszem szegény Fintha Pista bátyám történetére, aki egyszer a nemzeti park igazgatóságára telefonáló izgatott megfigyelőt próbált megnyugtatni, magyarázván, hogy biztosan nem kolibrit, hanem egy szendert láthatott a debreceni kertjében. Erre az illető kikérte magának és nagyon megsértődve le is csapta a telefont. Hiába, vannak emberek, akiknek az illúzió nemcsak érdekesebb, hanem fontosabb is, mint a valóság....)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése