2010. szeptember 29., szerda

Gombák, gombák, gombák...

Az elmúlt napokban rengeteg gombát találtunk Bocskaikertben. Nem vagyok járatos a gombahatározásban, ezért szakértőktől kértem segítséget, hogy néhány látványos és érdekes gombát, amit a napokban fotóztam, ide a blogra helyes elnevezéssel tehessek fel. 
Ezúton is köszönöm Bőhm Éva Irén és Gosztola Edit segítségét. 

Rózsás kígyógomba:


Gyilkos galóca minden mennyiségben:




Hogy ugyanannak a gombafajnak az alakja, jellege mennyire változó lehet, arra jó példa az alábbi, vörösbarna tejelőgomba két fotója:

De a nagy őzlábgomba is változatos megjelenésű lehet, attól függően, hogy fiatal vagy idősebb példánnyal találkozunk:



Ez már nem a nagy, hanem a piruló őzlábgomba:


Gombák által okozott betegségekről már mindenki hallott. Viszont maguknak a gombáknak is vannak különféle kórokozóik, amelyek gyakran maguk is gombák. Ezt az aranytinórut például penészgomba támadta meg:


Sárga kénvirággomba:

Ha már az előbb a változatosságról írtam, számomra a leginkább tanulságos az alábbi gombafaj volt. Ezt nem tudtam kapásból hova tenni, míg az alatta látható kép mindenki számára ismerős lehet. Ez a légyölő galóca mesekönyvekben is gyakran látható megjelenése. Viszont később felvilágosítottak, hogy ezen a képen is légyölő galóca van!

Ez is légyölő galóca!



Végül még két, szokatlan megjelenésű gomba. 

A bunkós agancsgomba:

És valószínűleg egy nyálkagomba faj, amelynek pontos azonosítására még várok javaslatokat:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése