2011. augusztus 22., hétfő

Kis sirály és bütykös hattyúk

Reggel vastag harmat fogadott a szeméttelep felé vezető úton. Pillanatok alatt csurom vizes lett a cipőm és a zoknim, de szerencsére készültem váltó lábbelivel, így egy jó kis madarászat - majd alapos törülközés - után indulhattam munkába:-) A vízálláson szerencsére újra vannak zátonyok és a partimadarak is szépen gyülekeznek. Szürke cankó, réti cankó, piroslábú cankó és pajzsosok voltak szemrevételezhető közelségben, a távolban futkosó liléket sem a kézitávcső, sem a teleobjektív nem hozta "határozható" közelségbe. A gólyatöcsöket már könnyebb volt számolni, legalább 25 tartózkodott ma a vízen. 
Egyszer csak egy fiatal tövisszúró gébics döntött úgy, hogy fotóztatja magát:-)
A vízen túlnyomórészt dankasirályok úszkáltak, de egyszerre egy kisebb rokonuk is felbukkant:
kis sirály!
Régen találkoztam a fajjal, nekem Debrecenből még nem is igen volt adatom. Bár mások már itt, a vízálláson is megfigyelték.
Már indulni készültem, amikor újabb meglepetés ért. Két hattyú kezdett a fejem fölött körözni...
A végén még le is szállt a pár a vízre, tovább gyarapítva az e helyütt észlelt fajok számát. (Tényleg: lassan ideje lenne egy helyi listát készíteni:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése