2011. augusztus 4., csütörtök

Töcstömeg

A legutóbbi bejegyzésem óta ismét nőtt a gólyatöcsök száma. A mai már minden bizonnyal debreceni rekord: 58 példány tartózkodott a vízálláson (legalábbis ennyit BIZTOSAN össze tudtam számolni a sirályokkal teli élőhelyen.) 
Itt egy fiatal példány:
 Tükörbe nézve:
 Itt pedig egy öreg madár:
 Sajnos egyszerre az összes gólyatöcsöt nem tudtam egy képre varázsolni. A tömeg közel harmadát azonban bemutatom:
 Azért a sirályokat is végignéztem, a vízálláson vagy 600 példány pihent, a szeméttelep fölött még vagy 2000 hangoskodott. Legközelebbről ezeket a sárgalábú sirályokat tudtam fotózni, az az egy fiatal szerecsensirály, amit találtam, nagyon messze volt csak.

 A szeméttelep mellett legalább 150 dolmányos varjú is mozgott egy csapatban, de a takarásban lévő példányokkal együtt akár 200-as csapat is lehetett. Ezt a tömeget nem tudtam megörökíteni, mint ahogy azt az 5 gulipánt sem, amely a vízen keresgélt. Egyet azért sikerült lefotózni, igaz, csak a levegőben:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése