2009. szeptember 18., péntek

Hétvégi sirályhatározás

Péntek kora délután munka után és ovi előtt volt még egy kis időm. Ezúttal a szeméttelep felé vettem az irányt. Szépen gyűlnek a sirályok, köztük sok "nagy" is. Fotóztam hát rendesen, teleszkóp amúgy sem volt nálam, így viszont megmaradt a felvételek, amiket utólag is lehet silabizálgatni. Gyanús volt, hogy nemcsak sztyeppi, hanem sárgalábú sirályok is kerültek elém, később a sirályhatározásban sokkal járatosabb személy is megerősített ebben. (Köszönet Daróczi Szilárdnak!) Sőt: gyakorlatilag minden fotómon Larus michahellis látható! Ezen magam is meglepődtem, de a tények azok tények.
Ennek a fiatalnak is jól látszik a gonysa (a csőr alsó részén lévő "kinövés"). Ez jó bélyeg, hogy elkülönítsük a cachinnans faj fiatal egyedeitől.
Sikerült egész csapatnyi "nagy" sirály lencsevégre kapnom. Szilárd megerősített abban, hogy ezek is mind a michahellis fajhoz tartoznak. (Nekem a bal felső sarokban lévő volt gyanús a kerekebb fejforma és a világosabb fej miatt. Szilárd azonban meggyőzött, hogy ez is sárgalábú.)
Röpkép és háttanulmány:
Körben dankák, a kép középső mezőjében egy fiatal és egy öregebb sárgalábú sirály:
És egy kivágás, amin jobban látszik a csőrmintázat:
Végül az ülepítőre is ránéztem, de limikolák most sem voltak: Ez a szürkegém viszont megörökítésre került:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése