2010. augusztus 1., vasárnap

Kormos szerkők Debrecenben

Napkelte után néhány perccel már a szeméttelep melletti vízállás szélén kuporogtam a lessátramban. Még tegnap határoztam el, hogy amennyiben képes leszek időben felkelni, megpróbálkozom egy újabb fotózással. Még a fények nem voltak tökéletesek, amikor kisebb termetű madarak jelentek meg a víz fölött. Szerkők, méghozzá kormos szerkők voltak, velük azért nem mindennap találkozik az ember Debrecenben! Ráadásul öt példányos csapat volt, ahogy a lessátor ablakán kémlelve ki tudtam venni. 
Ezt még a kevés fényben is muszáj volt dokumentálni:

A sirályok viszont nem nagyon akartak közelebb fáradni. Maradtak témának a gólyatöcsök:

Az idő sajnos gyorsan telt, és bár ezt a sirályos vitát sikerült lencsevégre kapni, a tervezett "szuperközeli" kép csak nem akart összejönni:

Még a legkisebb távolságra ez a madár merészkedett a sátortól. Egy öreg példány azért a sárgalábúak között is szebben mutat, de azért ilyen közelről még a fiatalok is érdekesek:

Épp a sátrat bontottam, amikor kezdtek még újabb sirálycsapatok berepülni a vízre. Jórészt szintén immatur példányok. 
Egy-két röpképpel még kísérleteztem, szerintem ez nem is lett olyan rossz:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése