2010. augusztus 27., péntek

Cankók közelről

Ezúttal is a Tócó nyugati ága felől közelítettem meg a vízállást. Ennek az volt a fő oka, hogy most délután tettem látogatást a sirályoknál, ekkor pedig már innen van jó fény a megfigyelésekhez. Ilyenkor már valamivel lustábbak is a sirályok, így aztán aránylag nem túl nagy távolságból fotózhattam is a madarakat. 
Főleg fiatal sárgalábú sirályok voltak:

De azért akadtak öreg példányok is:


Amikor megunták a jelenlétemet, akkor ímel-ámmal csak szárnyrakeltek, de aztán hamarosan visszatértek. Viszont ez jó alkalom volt a röpképek készítésére:



Ezen a képen mintha két külön fajt látnánk, pedig csak a sárgalábú sirály öreg és fiatal példánya látható együtt:

A Tócó partján egy tövisszúró gébics is kíváncsiskodott:

Egyszercsak egy furcsa csőrű sirályt is észrevettemí. Ilyen rendellenességek nem ritkák a sirályok között. Ki tudja, talán összefüggésben lehet az életmóddal, vagyis a sok szemétben turkálással:-)


Addig-addig lestem a sirályokat, hogy majdnem elkerülte a figyelmemet valami más. Előttem ugyanis erdei cankók álldogálltak a vízen, nem is túl messzire:

Bár immár csaknem egész évben látható a Tócó környékén erdei cankó, igazán emberi távolságból csak ritkán tudom őket fotózni, így most is kihasználtam az alkalmat. 

A vízálláson immár tizenkilencre nőtt a gólyatöcsök száma is, az erdei cankók is legalább egy tucatnyian voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése