2011. március 21., hétfő

Ökörszemek

Éppen tíz napja annak, hogy bíbichangot véltem hallani Bocskaikertben. A számos belvízfoltok egyikén, a szántóföldeken ez talán nem is annyira meglepő, mindenesetre nekem új fajt jelentett a település listáján. Tulajdonképpen az volt a célom, hogy felderítsem: érdemes-e a madarász sulis gyerekekkel a holnapi víz világnapjához kapcsolódva ezeket az ideiglenes vízállásokat vizsgálni kétéltűek és vízimadarak után, vagy benti foglalkozást tervezzek. Miután legalább egy pár bíbicre bukkantam, de semmilyen más fajra nem, a kérdés továbbra is nyitott marad. Visszafelé azonban az erdei úton egy gallyrakásban ökörszem rebbent fel előttem. Miután sütött a nap, gondoltam: rápróbálok a hanggal: abban a pillanatban 3 példány is előkerült, a legbátrabbak 25-30 cm-re a bakancsomtól keresgélték a hang forrását! 
Néha már az volt a baj, hogy túl közel jött a madár, máskor meg az, hogy csak rövid ideig ült "jó helyen", de ez nem meglepő: izgő-mozgó kis lényről van szó.
Ugyanitt barátcinege szorgoskodott, énekesrigók daloltak, vörösbegy szólt, harkály dobolt.... Szóval ha jó idő lesz, nem valószínű, hogy benti foglalkozáson leszünk a madarász sulis gyerekekkel!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése