2011. március 6., vasárnap

Két évszak határán

Bár a naptár szerint már majdnem egy hete márciust írunk, csak nem akar kitavaszodni... Ráadásul a tegnapra már jósolt napsütés még ma is elmaradt, így borult, kásás időben vághattam csak neki a sárándi határnak. Azt persze nem bántam, hogy volt egy kis fagy, mert így nem süllyedtem bokáig a sárba, de a napfényt erősen hiányoltam. No meg a madarakat. Bár jól indult a nap, hiszen alig szálltam ki a kocsiból, máris egy különös hangot hallottam a sárándi téeszút fasora felől: egy kék galamb "búgását"!!! Közben vörös vércse, zöld küllő, egy seregélycsapat is "bejött", így remélhettem, hogy fajokban gazdag madarászatban lesz részem. A Tócó-Kösely menti tározó tavain azonban már csak vagy négy szárcsa, száz tőkés-, két barát- és két csörgő réce volt, meg az elmaradhatatlan hattyúpár. A betonhídig jártam be a medencéket, és már az utolsó két tóra (a tározó közepén) nem is akartam ránézni, de szerencsére mégis győzött a kíváncsiság. Az itt talált hat nyári lúd is érdekes, mert inkább csak átrepülve meg a szomszédos gyepeken mutatkoznak, de valami rejtőzött még köztük. Megtalálod, kedves blogolvasó? (Kattints a képre!)
Igen, egy hím bütykös ásólúd. Szóval csak volt valami érdekes a TKM-en! Azért a napfény hiánya érezhető a felvételen:-((
A Városréten már bíbiceket is láttam, így a zord idő ellenére már-már kezdett tavaszi hangulatom lenni. A Sárándi téeszút mellett azonban visszaidézhettem a telet, hiszen ott a vezetéken ez a nagy őrgébics üldögélt. Rendes volt. Kivárta, míg megállok a kocsival, sőt azt is, hogy összeszereljem az optikát és még a fotózást is vállalta. Csak ugye a napsütés...

Hazafelé menet még útba ejtettem a Tócó Vértesi úti szakaszát, köznapibb nevén a szeméttelep környékét. Gyűlnek szépen a viharsirályok, szem elé került a Tócón egy vízityúk, sőt egy 99%-os megfigyelési adatom is lett két zsezséről. (Csak nagyon rövid ideig hallottam őket, miközben átrepültek előttem, és nem tudtam rendesen megnézni a ritka énekeseket...) Az elmaradhatatlan havasi pityeren meg az erdei cankókon kívül csak egy érdekesség akadt még a mai napra: már épp a kocsiba pakoltam befelé, amikor egészen tisztán egy szerecsensirályt is hallottam szólni a szeméttelep felől! Érdemes lesz hát erre járni a jövőben is:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése