2009. május 3., vasárnap

Egy felmérés élményei

Néhány éve részt veszek a Mindennapi Madaraink Monitoringja elnevezésű MME-felmérésben. Tavaly ugyan nem tudtam elvégezni a számlálásokat, Idén azonban elhatároztam, hogy ha törik, ha szakad, megcsinálom a felmérést. Sajnos a kapott terület felemás összetételű. Igaz, hogy a Tócó-völgy egy része tartozik ide, amiatt közel áll a szívemhez, de a 15 megfigyelési pontnak csaknem a fele lakott területen található, ahol az ugatós kutyák, kíváncsi lakók, gépjárműforgalom mind mind próbálja elvenni a kedvem a madaraktól. Idén mégis élmény lett a felmérés első alkalma. A szél eléggé mérséklődött mára, és még a fényképezőt is magammal hoztam. Szerencsére! Az egyik repceföldön (két pont között félúton) például ez az őzbak fogadott: A másik érdekesség a felmérés során az volt, hogy szinte mindenütt láttam rozsdás csukokat. Erős vonulásuk zajlik, még sikerült meg is örökítenem két példányt közülük.
A hím rozsdás csuk

... és a tojó

A felmérés alatt fürjet és sisegő füzikét is hallottam, egy másik helyen pedig kis őrgébicset is megfigyeltem. Jó két hét múlva jöhet a következő!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése