2009. május 7., csütörtök

Szemétteleptől az ülepítőig

Régen jártam a szeméttelepnél... A vízálláson, ahol korábban a sirályok gyülekeztek szívesen, most már talán partimadarak időzhetnek - gondoltam. Ideje volt hát meglátogatni a helyet. A nagyobb termetű sirályok most már nagyobb számban vannak jelen. Ottjártamkor csak sztyeppi sirályok kerültek elém a dankákon kívül. Mint ez az imm. példány itt. A vízállás gyakorlatilag kiszáradt, ráadául egy munkagép is dolgozott rajta. Valószínűleg itt nyitják a lerakó új ütemét. Szóval itt ne keressek most limikolákat, pláne citrombillegetőt. (Titkon ebben is reménykedtem:-)
Az elmaradhatatlan réti cankók persze most is fel- feltűnnek. Még a Tócó itteni szakaszából is rendre felrepültek. Ez a példány viszonylag közelre bevárt, így bár sok képem van már a fajról, most is exponálnom kellett...
A Tócó keleti ága mellett a Lovász-zugi tavakog autózom. Rettenetes a por, eső még most sem volt. Rozsdás csuk is üldögél az út szélén, de fényképezni nem tudom. Ahogy azt a világosbarna bundás emlősállatot sem, amely előttem rohan át a gáton. Csak egy pillanatig látom, de az összbenyomás alapján molnárgörény lehetett! Innen még nemigen volt adata a fajnak. A "zátonyokon" pedig billegetőcankó és az elmaradhatatlan pajzsosok jelentenek fotótémát.

Érdekes, hogy nászruhás hímekkel nem találkoztam még az idén, pedig ilyen távolságról igencsak mutatnának... Addig is, míg szerencsém lesz, itt van két tojó:-)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése