2009. július 22., szerda

Kanalasgémek, kócsagok, szerkők

Mai utam célja egyrészt egy leskunyhó építése volt, másrészt a Tócó-Kösely menti tározó állapotának felderítése. Tizenegy nappal ezelőtt sok partimadár fogadott a déli tavakon, most ide állítottam fel a nádfonatból készítettt lest. Munka közben hat nyári lúd repült rám egész közelről, a gép persze most kivételesen nem volt a nyakamban. Úgy tűnt egyébként, hogynincs annyi cankó, mint legutóbb, de végre más limikolák, például nagy godák is mutatkoztak. Nagy kócsagból pedig helyi rekordot számoltam: min. 75 példány gyűlt össze a tározónak ezen a taván! Egy kis ízelítő a látványból. A szemfülesebbek már itt is észrevehetik, hogy a kép bal szélén egy kanalasgém is látszik. Szerencsére találtam két közelebbit, egy öreg és egy fiatal madarat is. Összesen egyébként most is öt kanalasgém került elő, mint legutóbb.
Másik nagy élmény volt a szerkők sokasága. Legalább 70, de lehet, hogy jóval több madár keringett és repdesett sokszor egészen közel hozzám. Persze a gyorsan iramló madarakat nem könnyű fotózni, néha az ellenszél segített. A sok fattyúszerkő között egy fehérszárnyú is előkerült:
Végre egy igazi fattyúszerkő-röpképet is sikerült készítenem:

Az utolsó déli tavon még egy kontyos réce is előkerült. Idén nyáron még nem találkoztam a fajjal, így igazán örültem. Sajnos nem sokáig fotózhattam, mert hamar szárnya kelt. Azért még időben sikerült dokumentálni...








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése