2011. április 21., csütörtök

Tegez utcai gólyák

A napokban újra gólyák szorgoskodnak Debrecenben, a Tegez utcai fészek körül. Sajnos tavaly valami "hülyegyerekek" dobálták őket, és még költés előtt elhagyták a fokozottan védett madarak a környéket. Idén viszont újra megjöttek és csak remélhető, hogy ezúttal semmi nem zavarja meg a fészkelést. Ma reggel elhatároztam, hogy lefényképezem a gólyapárt, de előtte végignéztem a környékbeli élőhelyeket: laposokat, gyepeket, fasorokat. Először a vasúti töltésen gyalogoltam végig, miközben toltam a kerékpáromat. A Laposon bíbicek, tőkés réce mutatkozott, de feltűnt egy vízityúk is. Innen is jól látszottak a gólyák, de a fotózáshoz még túl messze voltak. A Gyékényesben felhangzott a fülemüle csodálatos éneke is, a különleges hangú madáron kívül csak seregélyek, zöldike és barátposzáta szólalt meg. Miközben a Cora áruház melletti laposon vágtam át, még sordélyokat is hallottam, meg átrepült előttem egy balkáni fakopáncs is. A rutinpálya melletti Tócó-szakasz partján pedig pityerekre bukkantam. Először egy hatalmas földkupac tetejére kapaszkodva próbáltam a nyárfákon üldögélő madarakat fényképezni, de valamelyik levél mindig betakart, így nem sok sikerrel... Pár perc múlva viszont a vízmű kerítésére szállt egy madár, és itt már több szerencsém volt. 
Ráadásul ez egy erdei pityer, és erről a fajról még nem is volt korábban képem:
Hazafelé a Tegez utcán mentem. A ma reggeli madarászat során távolról sokszor láttam a gólyafészket és egészen idáig mindig álltak is rajta a madarak. Most viszont először csalódnom kellett. A fészek üres volt. Pár pillanat múlva azonban megjött az egyik madár és egy békát helyezett a fészek közepébe. Nemsokára hangos kelepeléssel érkezett a párja is, és már kezdődhetett is a nász! 
A párzást magát ugyan nem sikerült megörökítenem, de a fészkükön pihenő madarakat már igen:

És egy kép az élőhelyről is:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése