2009. április 7., kedd

A heringsirályok ajándéka

Ez a nap is úgy kezdődött, mint már több korábbi: Volt még egy órám... Ezúttal Szepes felé kanyarodtam el. Az úton nem sok mindent láttam, sőt a Lovász-zugi tavakon sem nyüzsögtek a madarak. Mindössze egy böjti réce, néhány kanalas réce és kis vöcskök voltak a kevés nyílt vízfelületen. No meg szólt a tücsökmadár a nádból! A déli utolsó tavak egyikéről meg egy billegetőcankó rebbent fel - idén nekem az első. Mivel nem volt sár, körbe tudtam autózni a tározót, és a Tócó mellett a szeméttelepig el tudtam menni. Itt letettem az autót és legyalogoltam a vízállásig, hátha lesz a sirályok között valami érdekes. (Tegnap nem volt, mindössze egy mezei poszáta került a szemem elé az út menti bokron.) Most azonban újra felbukkant a két heringsirály: sőt mintha direkt fotózásra jöttek volna... Végre normálisabb képek is készülhettek róluk. Nehezebb volt otthon a válogatás: háromnegyed óra alatt mintegy háromszáznál több képet sikerült készíteni. De megérte, ennél jobbat már csak sátorból tudtam volna összehozni, arra meg most nem sok lehetőségem volt... Szóval köszönet a sirályoknak...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése