2009. április 3., péntek

Sirályok közt

Péntek reggel egy szűk háromnegyed órám volt a vonatindulásig. Gondoltam, teszek egy sétát a szeméttelep mellett, többre úgysem lenne idő. Rengeteg volt a sirály, és a nemrégiben "felfedezett" vízállást is meglepték végre a madarak.
A legtöbb persze a danka volt (kb. 800) a viharsirályok száma lecsökkent néhány példányra, de megjelentek a sztyepiek is. Sőt, szerencsém is volt: két öreg heringsirály is feltűnt sötét hátával a tömegben! Bár nem voltak közel, kiváló fényben tudtam fotózni, így dokumentumnak talán elmennek a képek... Mivel teleszkóp nem volt nálam, ezért a teljes sirálytömeget is próbáltam fényképezni, hátha utólag otthon nagyítgatva feltűnik még valami ritkább faj köztük. Nem jött össze, a csaknem kétszáz fotót egyenként nagyítva és végignézve sem láttam mást az említett négy fajon kívül. De ne legyek telhetetlen!

Azért ez a két heringsirály is jól mutatott a többi közt! Az idő megint gyorsabban telt, mint a memóriakártyám, így aztán ideje volt indulni.

Míg a kocsihoz ballagtam visszafelé, egyszer-egyszer ráemeltem még az optikát a felettem átrepülő sirályokra. Egyszer az egyik (vagy egy harmadik) heringsirály is átszállt felettem. Egy autofokuszos objektívvel nyert ügyem lett volna, így azonban egy újabb dokumentummal gyarapítottam a gyűjteményemet. Legalább lesz még miért visszajönnöm!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése